warzywaPediatrzy coraz głośniej mówią że okres między pierwszym a trzecim rokiem życia jest szczególnie ważny dla dziecka. Twierdzą oni że zachowania które dziecko nabierze w tym okresie zabierze je w dorosłość. Dlatego tez w tym okresie bardzo ważna jest zdrowa dieta, to ona może zadecydować o przyszłym zdrowiu. Po pierwsze postaw na pięć porcji warzyw każdego dnia.

Podstawą diety powinno być 4-5 posiłków dziennie podawanych regularnie. W każdym z nich powinny się znaleźć warzywa i owoce, z tym że tych pierwszych powinno być więcej. Dziecku warto serwować różne ich rodzaje. To że ty nie przepadasz za określonymi nie znaczy że nie będą one smakowały twojemu dziecku. Warzyw powinny być różne, z różnych gru i o różnej kolorystyce. Nie zapomnij tez o sokach i przecierach. Jest to doskonałe wyjście gdy maluch grymasi przy jedzeniu warzyw. Ograniczaj spożywanie cukru i soli, pamiętaj że znajdują się one też w wielu pokarmach jak pieczywo, ciasteczka, sery i wędliny. Zamiast używać cukru do słodzenia postaw na miód. Sól można z powodzeniem zastąpić ziołami. Zamiast serków podawaj naturalny jogurt wzbogacony o owoce dodane samemu. Dziecko w tym wieku potrzebuje też płynów, na pierwszym miejscu powinna się znaleźć woda, dopiero potem soki i herbatki.