cholesterol-lekiPo pierwsze zmień dietę odstaw tłuste mleko, sery, tłuste mięsa i zastąp je chudymi. Nie smaż na smalcu, używaj oleju, masło ogranicz do minimum.

Wieprzowinę powinno się odstawić całkowicie, tak samo tłuste wędliny. Więcej jedz chudego drobiu i ryb. Należy też unikać podrobów i smażonych kotletów. Niewskazane są też produkty z białej maki i białego ryżu. Postaw na chleb pełnoziarnisty i brązowy ryż oraz makaron. Na talerzu nie może zabraknąć warzyw i owoców, jedz szczególnie jabłka i grejpfruty. Kilka razy na tydzień można wypić lampę czerwonego wina. Postaw na sterole, udowodniono ich skuteczność przy walce z cholesterolem. Znajdziesz je w orzechach, kiełkach kukurydzy i warzywach strączkowych. Są też produkty takie jak margaryna czy jogurty, które wzbogacono sterolami roślinnymi, warto się nimi zainteresować. W diecie nie może też zabraknąć błonnika. Dzięki niemu można się pozbyć zalegającego w jelitach tłuszczu. Utrudnia też on przenikanie cząstek cholesterolu z jelit do krwi. Dobra porcją jest 30g błonnika dziennie. Wiele osób przy walce z cholesterolem zaleca. Sprawdza się napar z babki płesznik. Bierzemy dwie łyżki wrzątku i zalewamy szklanką wrzątku. Dzięki wysiłkowi fizycznemu znacząco można podnieść poziom dobrego cholesterolu. Wystarczy ćwiczyć trzy razy na tydzień przez pół godziny.