bosoChodzenie na boso jest bardzo zdrowe. Nasze stopy najlepiej czują się wyzwolone ze szpon butów.

Mimo, iż mogą być najwygodniejsze pozbawiają nasze stopy dopływu powietrza. A butami na wysokim obcasie czy ze zbyt wąskimi noskami fundujemy im tortury.Bosa noga nie dość, że wypoczywa, nie poci się, odpoczywa. A spacer po piasku działa jak naturalny peeling, który złuszcza zgrubiały naskórek. Dowodem na to, że chodzenie na boso jest zdrowe są ćwiczenia korekcyjne do których trzeba zdjąć buty. Przede wszystkim są to ćwiczenia korygujące płaskostopie podłużne jak i poprzeczne, oraz niewłaściwe stawianie stóp. Gdy chodzimy na boso inaczej pracują nasze mięśnie stóp. Podczas chodzenia palce powinny pierwsze dotyk podłoża, wówczas ciężar ciała rozkłada się równomiernie. Zapobiega to zwyrodnieniom stawów kolan i przeciążaniu kręgosłupa. Należy nie zapominać o tym że chodzenie na boso hartuje nasz organizm. Zgodnie z medycyną chińską na naszych stopach umieszczone są punkty odpowiedzialne za funkcjonowanie poszczególnych narządów naszego ciała. Chodząc na boso pobudzamy je co poprawia pracę przypisanych do nich organów i pomaga oczyścić je z toksyn. Chodzenie po piasku, trawie czy kamykach może być bardzo przyjemne nie tylko dla naszych stóp ale również dla naszego całego organizmu. Również nasze narządy przez stopy może pobudzić specjalista, ale taka refleksoterapia nie jest już tak przyjemna i bywa bolesna.