Mleko i przetworyOgólnie przyjęło się, że jogurty i inne przetwory mleczne są zdrowe, ale czy tak jest i czy każdy jogurt jest tak samo dla nas dobry? Jedząc jogurty o 50% zmniejszymy ryzyko raka jelita grubego oraz o 30% nadciśnienie i problemy z sercem. Najlepszy jest jogurt naturalny. Nie ma on w swym składzie żadnych dodatków, w przeciwieństwie do jogurtów owocowych.

Często w nich znajdziemy aromaty, barwniki i jeszcze wiele innych sztucznych substancji. Za pomocą jogurtu można poprawić swoją odporność, w tym celu wybierz jogurt naturalny przynajmniej z trzema szczepami bakterii kwasu mlekowego. Zwracaj uwagę na termin ważności. Jeśli masz taką potrzebę to wybieraj jogurty z obniżona zawartością tłuszczy. Ale często zamiast tłuszczu mają dodane inne substancje takie jak cukier czy słodzik. Ilość cukru w takim jogurcie nie powinna przekraczać 3g na 100ml. Jogurty możemy już podawać małym dzieciom, o ile nie wykazują uczulenia i nie występują inne przeciwwskazania. Niektóre z nich jednak nie są najzdrowsze, bo mają bardzo dużo cukru. Jogurty naturalne są zdrowsze i możemy je dodawać do zup, deserów i koktajli owocowych. Jogurty naturalne są też polecane przy osteoporozie. Są serie specjalnie wzbogacane wapniem i to te będą w takim przypadku najodpowiedniejsze. Możesz dodawać do nich bakalie i orzechy.