ruch zdrowieJuż dawno udowodniono, że ruch wpływa korzystnie na nasze zdrowie. Długie godziny siedzenia sprzyjają zawałom serca, otyłości brzusznej, zwiększają ryzyko cukrzycy, osteoporozy i nowotworów.

Nowe badania dowiodły również, że wielogodzinne siedzenia sprzyja chorobom psychicznym. Ponadto spędzanie większości życia w jednej, siedzącej pozycji skraca życie nawet tym, którzy są w miarę aktywni fizycznie.W pozycji siedzącej krew w naszym organizmie krąży wolniej, a to może być przyczyną zakrzepów i żylaków w tym również odbytu. Mimo, iż siedząc zużywamy mniej energii no niestety nasz apetyt się nie zmniejsza. Oznacza to, że jemy więcej niż mamy zapotrzebowanie na energię, zwłaszcza, że pod czas siedzenia spada aktywność tak zwanego LPL – enzymu, który ułatwia przesuwanie glukozy i spalanie tłuszczu. Taka sytuacja prowadzi do otyłości, a ona zwiększa ryzyko wymienionych wcześniej chorób. Uwaga kilka godzin ruchu dziennie nie zrekompensuje wielogodzinnego siedzenia. Co ciekawe zmiana pozycji z siedzącej na stojącą nie pomoże nam a nawet może zaszkodzić. Wielogodzinne stanie niesie za sobą ryzyko miażdżycy tętnic szyjnych i żylaków kończyn dolnych, a ponadto pogarsza koordynację precyzyjnych ruchów. Ale mimo wszystko pamiętajmy o tym żeby się ruszać. A w pracy pamiętajmy o tym by przynajmniej raz na godzinę, a najlepiej, co 30 minut wstawać od biurka, przeciągać się, zrobić kilka przysiadów.